Vi er glade for at kunne præsentere dig for din første udgave af nyhedsbrevet Onkologisk Tidsskrift.
Du er modtager, fordi du har deltaget i Post ESMO eller Post ASCO, og dette nyhedsbrev indeholder links til videoerne fra Post ESMO, som du kan gense eller gemme. Din interesse for de store onkologiske kongresresultater viser, at du er optaget af kvaliteten af dansk kræftbehandling. Det samme er Onkologisk Tidsskrift og de 1.600 modtagere, som troligt modtager vores nyhedsbreve og besøger vores hjemmeside.
Af dem er 1250 læger, altså onkologer eller andre medicinere, men der er også en hel del læger på det diagnostiske område. Resten er beslutningstagere og politikere på sundhedsområdet. Onkologisk Tidsskrift ønsker at bringe relevante nyheder om behandling og de rammebetingelser, som kræftbehandlere lever under. Vi ønsker også at perspektivere nyhederne og at skabe et levende forum for faglige og politiske synspunkter.
I den sammenhæng er vi også interesseret i dit og dine kollegaers synspunkter. Vi er klar til at publicere dem, hvis I skulle være interesserede.
Vi lægger vægt på at vores læsere hurtigt kan orientere sig. Nyhedsbrevene udkommer typisk to gange om måneden, nemlig når vi har tilstrækkeligt med nyheder at fortælle om.
Vi håber, at du har lyst til fortsat at modtage Onkologisk Tidsskrift, men hvis ikke, så kan du {unsubscribe}afmelde det her{/unsubscribe}
Nina Vedel-Petersen og Kristian Lund Redaktører Onkologisk Tidsskrift
MT Jobpakken tilbyder skræddersyede løsninger og tilmed til yderst konkurrencemæssige priser.
Mest målrettet – leder du efter en speciallæge, så udgiver vi et medie målrettet netop ham eller hende. Drejer det sig om beslutningstagere på sundhedsområdet er Sundhedspolitisk Tidsskrifts nyhedsbrev ene om at ramme samtlige ledere i stat, regioner og kommuner, foruden operative ledere på hospitaler eller i kommunale institutioner - på én gang.
Stærkest til medicinalindustrien – ingen medier er så stærke når det gælder udbredelsen til medicinalvirksomhederne. Leder du efter en product manager, market access eller public affairs, så er MT Jobpakken landets stærkeste. Vi er også de bedste når det gælder en medical advisor – altså hvor der er brug en læge – eller måske en sygeplejerske.
Flest læsere – skal annoncen ud til flest mulige, så er MT Jobpakken overlegen – Medicinske Tidsskrifter udkommer nemlig til alle beslutningstagere på tværs af sektorerne, og på tværs af faglighederne. Det tilbyder ingen andre. Alene Sundhedspolitisk Tidsskrift har 75.000 unikke besøgende om måneden.
Størst synlighed – MT Jobpakken tilbyder at give annoncerne langt mere synlighed - selv MT Jobpakkens basispakke sikrer annoncerne placeringer i redaktionelle omgivelser, nemlig der hvor læserne faktisk ser dem.
Størst kreativitet – MT Jobpakken er parat til at udvikle de rigtige annoncer til kunderne, og vi er parat til at skrue særlige målgrupper sammen, som rammer de rigtige modtagere – på rette tidspunkt. Vi bidrager også gerne til den kreative proces med at finde de rette budskaber. Derudover kan vi også tilbyde at skabe din annonce ligesom vi gerne kommer med bud på den uddybende teksts ordlyd.
Størst fleksibilitet – vi er parate til at opfinde helt nye tiltag og forbedre dem i fællesskab med dig, så den bedst mulige rekruttering opnås.
Konkurrencedygtige priser - Vi har en prispolitik, som sikrer dig, at vi til en hver tid ikke blot matcher vores konkurrenter, men også ligger under deres priser.
Priser
Vi har to jobpakker.
MT Jobpakken (basis) koster 5.995 kr. for annoncering i 30 dage på vores hjemmesider og i vores nyhedsbreve.
Annoncen vises i standardmålet 300x125 og er i modsætning til konkurrenterne placeret i redaktionelle omgivelser, altså der hvor læserne er, og ikke gemt bort i tekstbokse nederst i nyhedsbreve eller i bunden på hjemmesiderne.
Det vil være muligt at tilkøbe formater som 600x120, 300X250 og 930x180 på sitet.
Når du køber MT Jobpakken, vil din annonce altid blive vist i to af Medicinske Tidsskrifters nyhedsbreve. Vi sikrer den optimale sammensætning afhængig af den ønskede jobprofil.
MT Jobpakken (executive) koster 9.995 kr. for annoncering i 30 dage på alle vores hjemmesider og i alle vores nyhedsbreve. MT Jobpakken (executive) er rettet mod det komplekse marked for toplederstillinger, hvad enten det er til pharmaindustrien, til regionsledelsen, til hospitalsledelsen eller andre sundhedspolitiske topstillinger. Lige præcis der, hvor den ønskede ansøger kan komme fra alle områder i sektoren. Her sætter vi alle vores platforme i spil.
Annoncer er i modsætning til hos konkurrenterne placeret i redaktionelle omgivelser, altså der hvor læserne er, og ikke gemt bort i tekstbokse nederst i nyhedsbreve eller i bunden på hjemmesiderne.
For begge pakkers vedkommende er det muligt at tilkøbe ekstra annonceformater. Indhent venligst tilbud!
Jobmeddelelse
Som bruger af MT Jobpakken er det gratis efterfølgende at få bragt meddelelse om jobskiftet. Du skal blot sende tekst og billede til os.
Responsgaranti
Vi yder responsgaranti for begge jobpakker, hvilket betyder, at hvis den indrykkede annonce mod forventning ikke har medført ansøgere, så indrykkes annoncen gratis igen i 14 dage. Vi skal dog have besked senest 8 dage efter den oprindelige annonceindrykning er udløbet.
Skal du sælge din praksis eller finde en ny kompagnon
Har du brug for at komme I kontakt med andre læger – fordi du vil sælge din praksis eller fordi du søger efter en (ny) kompagnon, så vil en annonce I Medicinsk Tidsskrift være det oplagte valg. Her kommer du bl.a. i kontakt med alle praktiserende læger.
Annoncen vises i 30 dage på nyhedsbrevet og på hjemmesiden i størrelsen 300x250.
Pris: kr. 2.475,-
Alle priser er excl. 25% moms
Formater og teknik
Følgende formater bruges på Medicinske Tidskrifters platforme:
Bannerformat
max. kb GIF/JPG/PNG
Placering
300x250
50 kb
Mobil, nyhedsbrev og højrebanner
300x125
30kb
Mobil, nyhedsbrev og højrebanner
600x120
50 kb
Indre topbanner
930x180
60kb
Topbanner
Af hensyn til mobiltelefoner er det nødvendigt at levere formatet 300x250 eller 300x125 som statisk billede (jpg, png eller gif - max 50kb), da det er det eneste, der vises på alle platforme. Dertil er det disse annoncer, der bruges i nyhedsbreve.
Animerede annoncer kan afvises, hvis de forstyrrer siden overdrevent.
Jobannoncer kontakt: Svend Schat-Holm Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Mobil: 28 12 22 55
Teknisk annoncehjælp:
Jan Fuhs Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Mobil: 40 71 73 14
Formålet med Medicinske Tidsskrifters nyhedsbreve og hjemmesider er at forbedre patientbehandlingen i Danmark ved at formidle konkret og brugbar information om medicin, behandling og patientkontakt til speciallæger, herunder praktiserende læger, og i kraft af debat og meningsudveksling at ægge til forbedring af patientbehandlingen i Danmark.
Onkologisk Tidsskrifts økonomiske fundament er annoncering, og det er gratis for modtagerne.
Onkologisk Tidsskrift består af denne hjemmeside og et nyhedsbrev, der sendes ud til onkologer og visse andre speciallæger. Dertil kommer beslutningstagere, herunder politikere, inden for sundhedsvæsenet, nationalt, regionalt og kommunalt. I alt modtages Onkologisk Tidsskrift af ca. 1.800 brugere.
Medicinske Tidsskrifter distribueres gratis, og man kan anmode om at blive abonnent ved at sende email til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med oplysning om, hvilke nyhedsbreve, der ønskes foruden modtagerens navn, uddannelsesbaggrund, stilling, arbejdssted og email-adresse, som nyhedsbrevet skal sendes til.
Et nyhedsbrevsabonnement er personligt. Nyhedsbrevene må ikke videresendes til andre. Medicinske Tidsskrifter har ophavsretten til nyhedsbrevene, og det vil krænke udgiverens rettigheder at sende personlige nyhedsbreve og links til artikler til tredjeperson.
Udgivervirksomheden Medicinske Tidsskrifter er i 2015 skabt af Kristian Lund og Nina Vedel-Petersen, der begge med journalistisk baggrund i mange år har beskæftiget sig med sundhedsfaglig kommunikation til private og til læger.
Kristian Lund har været direktør og chefredaktør på Dagens Medicin og Nina Vedel-Petersen har været partner, chefredaktør og medejer i Sundhedsmedierne.
Medicinske Tidsskrifter udgiver Onkologisk Tidsskrift, Hæmatologisk Tidsskrift, MS Tidsskrift, Neurologisk Tidsskrift og Diagnostisk Tidsskrift. Derudover udgiver vi Medicinsk Tidsskrift med skiftende temaer: Diabetes, hjertekar, psykiatri, respiratorisk, reumatologi, gastroenterologi.
Med offentligheden, patienter, pårørende og beslutningstagere som primære målgrupper udgiver vi Propatienter og Sundhedspolitisk Tidsskrift.
Adresse:
Medicinske Tidsskrifter ApS Jægersborg Alle 166 2820 Gentofte
Kontaktinfo:
Kristian Lund
Adm. direktør, chefredaktør
Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Mobil: +45 20 29 45 90
Nina Vedel-Petersen
Chefredaktør og partner
Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Mobil: +45 20 74 82 95
Helle Torpegaard
Redaktionschef
Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Birgitte Gether
Økonomi
Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
TV: TV 2’s ´Så længe vi danser´ forsøger at undersøge dansens helbredende potentiale for mennesker med Parkinsons. Selvom filmen har rørende øjeblikke, mangler den empati og nærvær, hvilket gør den mere til en skildring af andres ulykke end en engagerende film om dansens transformerende kraft.
UDSTILLING: Steno Museets nye udstilling 'Den Oversete Krop' sætter fokus på konsekvenserne af, at biologiske kvindekroppe i århundreder har været overset i medicinsk forskning. Blandt udstillingens mest markante installationer er verdens største strikkede moderkage af den australske kunstner Rebecca Vandyk-Hamilton.
UDSTILLING: Der begynder nu en digitalisering af effekter fra Dansk Sygeplejehistorisk Museum, så sygeplejerskernes historie kan følges online fra 2026.
KULTUR-TEMPERATUR: Trine Lind bruger ofte museer til at holde 1:1 møder, både med faglige og personlige relationer. ”Jeg har et årskort til SMK (Statens Museum for Kunst, red.), som ligger tæt på Rigshospitalet. Her tager jeg tit ned og har forskellige møder. Det er en god måde også at bruge et museum på,” fortæller hun.
UDSTILLING: I en kælder i Hillerød kan man få udvidet sin horisont, hvis man er interesseret i medicinens historie. Her bor nemlig Dansk Farmacihistorisk Samling, som siden 2015 har haft åbent for offentligheden hver tirsdag. Her kan interesserede se både tabletmaskiner og kigge på en flaske mumie-pulver, som var et stort nummer inden for folkemedicinen for omkring 200 år siden.
STREAMING: En ny dokumentar lader os følge en amerikansk tech-milliardærs forsøg på at bruge moderne medicinske teknologier til at undgå døden. Hans biologiske alder falder, og hans biohacking-projekt spreder sig lige nu til resten af verden, hvor millioner følger hans fysiske resultater, køber hans kostbare kosttilskud og deltager i hans Don’t Die-arrangementer.
STREAMING: Ny dokumentar berører seeren med en stærk fortælling om Superman-skuespilleren Christopher Reeve, der efter en rideulykke levede resten af sit liv i en kørestol på grund af en ryggradslammelse. ’Super/Man: The Christopher Reeve Story’ går i tårekanalerne, men er også en smule flyvsk.
BØGER: Farmaceut og ph.d. og tidligere forsker på Novo Nordisk Anette Sams forklarer i sin nye populærvidenskabelige bog, hvordan kroppen, hvis den aktiveres korrekt, selv kan producere og udnytte de stoffer, der ligger til grund for slankemedicin som Wegovy. Bogen er særligt relevant som supplement til behandling, men kan også være et alternativ til de dyre medicinske løsninger for personer med mindre alvorlige vægt- eller stofskifteproblemer.
BØGER: Overlæge og virusforsker Anders Fomsgaard fra Statens Serum Institut og adjungeret professor ved Syddansk Universitet (SDU) forsøger i en ny bog at vise mennesket bag lægen og forskeren. Men desværre undgår den ellers humoristiske virolog og prisbelønnede kommunikator at udforske de af fagets, pandemiens og livets store spørgsmål, som kunne have gjort hans selvportræt mere komplekst, nuanceret og interessant for andre.
BØGER: I ´Klarlund og Kandis på kur´ kombinerer professor Bente Klarlund og Kandis-forsanger Johnny Hansen videnskab og personlige erfaringer for at motivere til en sundere livsstil gennem små, holdbare ændringer. Bente Klarlund Pedersens inddragelse af den folkekære Johnny Hansen er godt fundet på.