Skip to main content

 

Onkologernes ansvar: Ernæring som nøglen til bedre kræftbehandling

Onkologer bør spille en mere aktiv rolle i forhold til ernæringsindsatsen overfor kræftpatienter. Det mener et flertal af respondenterne i Medicinske Tidsskrifters rundringning til 21 ledende kræftlæger. Andreas Carus, som er ledende overlæge på Aalborg Universitetshospital, forklarer her, hvad de selv har gjort for at ændre kulturen på området.